BKM CER rendszer bevezetés

Ügyfél leírás

A BKM Nonprofit Zrt. (Budapesti Közművek) a budapesti közműszolgáltatások fejlesztéséért és fenntartásáért felelős állami vállalat. Fő feladatai közé tartozik a víz-, szennyvíz- és csapadékvíz-gazdálkodás, valamint a közműhálózat karbantartása és korszerűsítése. A BKM célja a fenntartható városfejlesztés elősegítése és a lakossági szolgáltatások magas színvonalának biztosítása. Az innovatív megoldások alkalmazásával hozzájárul a főváros környezetvédelmi és gazdasági céljainak eléréséhez.

Projekt általános leírás

A BKM SAP rendszerhez kapcsolódó Törzsadat kezelőkeretrendszer - Cikkszám előtétrendszer bevezetése. A BKM-ben bevezetett SAP rendszer az Anyagtörzsben fogja össze a termék- szolgáltatás és eszköz cikkszámok különböző nézetekbe tagolt vezérlő és leíró törzsadatait. Ezzel megoldva az állandó és vezérlő adatok rendelkezésre állását az alapadatokon túl az értékesítés, a beszerzés, a könyvelés, a készletgazdálkodás, de még a minőségirányítás számára is.

Bővebben a CER rendszerről a CER termék oldalunkon olvashat

Vegye fel velünk a kapcsolatot
Városgazdálkodási ágazat
​ / ​
Üzleti alkalmazás fejlesztés
​ / ​
Törzsadatmenedzsment

Kihívás

Az ügyfél igénye szerint egy olyan rendszer kialakítása szükséges, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan és mezőszintű definíciókkal támogathassák a cikkművelethez szükséges adatok megadását. A feladatok párhuzamos kiosztását egy workflow rendszer segítségével valósítják meg, amely biztosítja, hogy a felelősök email értesítést kapjanak a beérkezett feladatokról. A workflow támogatásának köszönhetően csökken a hibalehetőség, a folyamatok felgyorsulnak, és optimalizált munkamegosztás valósul meg.

A karbantartást végző munkatársak mindig pontos információval rendelkeznek, míg az igénylők helyes visszajelzést kapnak. A munkatársakat lépésről lépésre vezeti a rendszer, így elkerülhető az ügyintézési tevékenységek elmaradása, és a folyamatok későbbi visszakereshetősége is biztosított.

Emellett interfész kapcsolatot kell kialakítani az SAP rendszerrel, amely lehetővé teszi a cikkek gyors, szabad szöveges keresését és ellenőrzését. A rendszer automatikusan végrehajtja a SAP oldalon definiált komplex ellenőrzéseket is, így megakadályozza a hibás adatok mentését.

Miben segítettünk?

  • Részletes felmérés
  • A megrendelő felhasználói, funkcionális és üzemeltetési igényei alaposan felmérésre kerültek. Ezek alapján a megrendelővel közösen megrajzoltuk a cikk karbantartáshoz kapcsolódó folyamatokat.
  • CER - Cikk Előtét Rendszer bevezetése
  • Az elkészült specifikáció alapján lefejlesztettük és bevezettük a CER alkalmazást, amely a cikk karbantartást támogatja.
  • Törzsadatok kezelése
  • A rendszer lehetőséget biztosít a felhasználók, folyamat szerepkörök és jogosultsági csoportok kezelésére.
  • SAP interfész
  • Kétirányú interfész kapcsolat biztosítja a friss cikk- és szótáradatok elérését a CER-ben, illetve a változások automatikus betöltését a SAP-ba.
  • BPMN alapú folyamatok
  • A cikk karbantartási folyamatokat szabványos BPMN alapokon, Activiti folyamatmotorral valósítottuk meg.
  • Gyors keresési funkciók
  • Apache SolR segítségével hoztuk létre a gyors szöveges keresést, valamint a feladatkosarak keresési funkcióit, így csökkentve a CER adatbázis terheltségét.
  • Feladatkosarak kezelése
  • Egyéni és csoportos feladatkosarak, feladatkosár számláló panel, és testre szabható feladatkosár listák biztosítják a munkafolyamat átláthatóságát.
  • Testre szabható folyamatképernyők
  • A folyamatképernyők szerepkörönként és lépésenként testre szabhatóak, követve a SAP nézetek megjelenését.
  • Folyamattörténet
  • Teljes 360°-os folyamattörténet áll rendelkezésre, amely magában foglalja a folyamatok, adatok, fájlok és kommentek dokumentálását, visszaléptetési lehetőségekkel.
  • Email értesítések
  • Az új feladatokról automatikus email értesítések segítik a munkafolyamatok nyomon követését.