Miért van Önnek szüksége a CER - Cikk Törzsadat kezelő keretrendszerre?
SAP ERP rendszerben a belső működést sok esetben a cikkek beállításai vezérlik (árazási, beszerzési, raktározási, minőségi, felhasználási, gyártási, könyvelési, stb. paraméterek).
A cikkek sok (akár >200) beállítandó paraméterrel rendelkeznek, amelyek beállításához sok különféle szakértelem/szakértő szükséges a vállalaton belül.
A cikk létrehozásban közreműködők között a kommunikáció többnyire emailben történik, ezért a cikkek paramétereinek beállítása munkaidő tekintetében időigényes és átfutásában lassú.
Az cikk létrehozáshoz kapcsolódó feladatok, kérések emailben történő továbbítása/értesítések/feladatok státuszának követése jelentős addicionális terhelést jelentenek a kollégáknak.
Az Omnit Solutions által kifejlesztett CER rendszer pontosan ezekre a SAP cikk törzsadat problémákra ad választ folyamatmenedzsment alapokon.
A CER rendszer főbb jellemzői
Előre megtervezett BPMN folyamatok által szabályozottan működő rendszer, amely lehető teszi a folyamatok automatikus elágazását, visszaléptetését vagy akár párhuzamosítását, és lépésről-lépésre vezeti végig az folyamattokban résztvevő munkatársakat a SAP cikktörzs-műveletekhez kapcsolódó (létrehozás, módosítás, zárolás, törlés stb.) teendőkön.
Támogatja, hogy tetszőlegesen tervezhetők és hozhatók létre benne cikk folyamat-típusok, amelyekhez egyedi cikk adattartalom állítható be. A cikk adattartalom végig kíséri a folyamat teljes életútját. A BPMN folyamatmotor a cikk típusának megfelelő folyamatot indítja és viszi végig.
Felhasználóbarát módon lehetővé teszi többek között a cikkek gyors, akár többszavas, szabad szöveges keresését és ellenőrzését (pl „vas acél sodrony”), így a felhasználók cikk létrehozás előtt SAP rendszerbe való bejelentkezés nélkül egyszerűen és gyorsan leellenőrizhetik, hogy létezik-e már az adott cikk, vagy megtekinthetik egy létező cikk beállításait.
Minden egyes feladathoz tartozó képernyő, a mezők elhelyezkedése, csoportosítása, sorrendje pontosan és külön megtervezett abból a célból, hogy a felhasználó számára a feladatok végrehajtása, az adatok kitöltése szempontjából minden fontos információ ott helyben rendelkezésre álljon, és a felhasználó számára egyértelmű legyen, hogy mit kell kitölteni. A felhasználók mezőkhöz kapcsolódó rövi leírások, tooltipek segítségével prompt segítséget kapnak a kitöltéshez. Így a felhasználók jelentősen rövidebb idő alatt végezzenek egy feladattal. Ezáltal az egyes feladatok végrehajtási ideje és így a munkatársak leterheltsége és folyamatok átfutási ideje drasztikusan csökkenthető.
A folyamatban résztvevő felhasználók egyéni és csoport ÚJ feladatkosarakon keresztül kapják kézhez a feladatokat, a már megkezdett feladatok a FOLYAMATBAN LÉVŐ kosárba kerülnek, így a nincsen elfelejtett feladat, felhasználók pontosan tudják, hogy milyen új és már megkezdett feladataik vannak, a BEFEJEZETT kosár segítségével már elvégzett feladataikat vissza tudják ellenőrizni.
Lehetőség van folyamatokat megfigyelni, ezáltal biztosítja a felhasználók számára a folyamat nyomon követhetőségét. Ennek segítségével például a cikkszám igénylő is könnyen követheti, hogy éppen hol, kinél tart az igényelt cikk folyamata.
Beállítható, hogy ez érkező feladatokról a felhasználók kapjanak-e email értesítést. A cikk létrejöttekor az igénylő email értesítést kap.
Minden korábbi igény és folyamat vissza kereshető, továbbá minden elvégzett művelet és módosítás részletesen naplózásra kerül és megtekinthető a folyamat részletei képernyőn.
A CER és az SAP között két irányú szinkron van. SAP->CER irányban éjszaka szinkronizálódnak a cikk és szótár adatok. A CER-ben a SAP adattartalomnak megfelelő szótár adatokat töltik ki a felhasználók A CER->SAP irányba mennek a cikkek változásai.
A CER-ben a feladatok végrehajtsa során, a cikk mező adatok kitöltésekor (adat rögzítés/módosítás) a SAP oldalon is definiált komplex ellenőrzések a CER mezők kitöltéskor CER oldalon ott helyben lefutnak, így a felhasználó kitöltéskor értesül arról, ha valami nem jól van kitöltve, és a rendszer nem engedi a rossz adatokat elmenteni és a folyamatot tovább léptetni. Így a SAP felé csak összefüggéseiben is ellenőrzött adatok kerülnek az interfészekbe.
A rendszer folyamat szintű és részletesebb feladat szintű riportokkal támogatja a folyamatok méréséhez és további optimalizálásához szükséges statisztikai elemzéseket. E mellett KPI-k segítségével a vezetők is pontos képet kaphatnak például az egyes szerepkörök teljesítményéről, beazonosíthatók az esetleges problémák, szűk keresztmetszetek. A vezetői riportok ilyen módon elősegítik a szervezeti munkamegosztás-javítását, optimalizálását.